Nīderlandes galvaspilsēta Amsterdama ir plaši zināma ne tikai savu tūrisma objektu un unikālās arhitektūras dēļ, bet arī lielā riteņbraucēju skaita dēļ. Velosipēdi lielā skaitā tur ir redzami it visur, un kā nu ne, ja pilsētas infrastruktūra ir tik draudzīga riteņbraucējiem. Amsterdamā esmu bijusi vienu reizi, bet ar to pietika, lai pārliecinātos, ka riteņbraukšana tur ir ļoti lielā cieņā. Arī pilsētvide tam ir lieliski pielāgota, un velonovietnes redzamas ik uz soļa. Taču acīmredzot ar to ir par maz. Lai risinātu šo problēmu, Amsterdamā radīta pirmā zemūdens velonovietne.
Jaunā zemūdens velonovietne atrodas Amsterdamas centrā, kas ir ļoti parocīgi. Lai arī, no vienas puses, tas šķiet ļoti inovatīvs risinājums, patiesībā tā vairāk bija kā vajadzība un ķeršanās pie pēdējā salmiņa. Pilsētā vienkārši fiziski vairs nav vietas, kur ērti novietot velosipēdus. Vienlaikus šis projekts arī aktualizē Amsterdamas centrā esošās mobilitātes problēmas, kas citās pilsētās nav tik sastopamas.
Zemūdens velonovietne atrodas pie Amsterdamas centrālās stacijas, kas ir ērti tiem, kuri dodas darba gaitās uz citām Nīderlandes pilsētām, izmantojot vilcienu. Ikdienā šādu cilvēku skaits sasniedz 200 tūkstošus, kas arī ļoti labi apliecina, ka projekts ir svarīgs un aktuāls. Ēkas būvniecība aizņēma vairākus gadus, taču nu ir pabeigta un ļauj droši novietot 7000 velosipēdu. Jāpiebilst, ka projekta kopējās izmaksas sasniedza 65 miljonus eiro, kas ir visai iespaidīgi.