Viena no lietām, ar ko man asociējas Šveice, ir sarkans vilciens, kas brauc gar Alpu kalniem un zaļām zemienēm, kur ganās aitas kā balti kamoliņi fonā. Tieši šādu skatu pavadīta, pirms divarpus gadiem devos braucienā ar sarkano vilcienu no Šveices uz Itāliju. Turpinot šo tēmu, ārvalstu mediji ziņojuši, ka par godu valsts pirmā dzelzceļa 175. gadskārtai Šveices transporta uzņēmums "Rhaetian Railway" izveidojis pasaulē garāko vilcienu, kas ir teju 2 kilometrus garš.
Šajā iespaidīgajā transportlīdzeklī, kas sastāv no 100 vagoniem, ir vieta vairāk nekā 4,500 pasažieru, kas ir iespaidīgs skaits. Savukārt tā svars pietuvojas 3000 tonnām. Var tikai iztēloties, kāds darbs ielikts, lai to uzbūvētu un varētu doties ceļā.
Oktobra beigās vilciens devās vienreizējā izbraucienā, mērojot 25 kilometru garu maršrutu caur Alpiem, kas, starp citu, iekļauts UNESCO Pasaules mantojuma listē. Pateicoties skaistajām kalnu ainām, ko var redzēt ceļā, daudzajiem tiltiem un viaduktiem, tas tiek uzskatīts par vienu no brīnišķīgākajiem vilcienu maršrutiem pasaulē. Kaut vienu reizi dzīvē noteikti vērts pa to izbraukt.
Protams, lai kaut ko tik iespaidīgu īstenotu - uzbūvētu šo vilcienu un mērotu ar to 25 kilometrus garu ceļu, bija jāsastopas ar dažādiem izaicinājumiem. Piemēram, ļoti būtiska bija tā pati vagonu kontrole, ņemot vērā, ka maršrutā ir daudz līkumu un pagriezienu. Tāpat svarīga arī savstarpējā komunikācija starp vilciena vadītājiem. Šajā izmēģinājuma braucienā piedalījās 7 vilciena vadītāji un 21 tehniķis, nodrošinot, ka viss norit veiksmīgi.
Tiesa gan, šādos izmēros vilciens nepaliks. To paredzēts sadalīt vairākās daļās un pēc tam izmantot satiksmē.
Raksta attēls: travelobservations.com